Brev:
Mad, mælk, lur og vægt
4. september 2008
Alder:
5 mdr.
Mad, mælk, lur og vægt
Hej Helen
Nu spiser vores dejlige dreng en lille dl. grød ved 10.45 tiden og en lille dl. grøntsagsmos til aften, så det er dejligt.
Jeg har samtidig trappet amningen ned og er nu stoppet, da han begyndte at skrige hver gang han skulle have mælk også om natten.
Mine spørgsmål kommer her:
Hvornår er det at han skal begynde at have det 3. ske måltid om morgenen?
Han vågner 3 gange om natten er det meget normalt i hans alder? han får en flaske med 125 ml. ved midnatstid ved 2-3 tiden og ved 4-5 tiden, han kan ikke spise mere end det.
Når man skal tilberede modermælkserstatning, kan man så blande det op og stille i køleskabet og så lune når det er? Tænker specielt på om natten så det kunne gå stærkere så han ikke bliver alt for ked af det.
Når man luner en flaske og han ikke vil have den kan den så gemmes et lille stykke tid i en termobeholder vi har købet i babysam eller er det bandlyst?
Vi er begyndt i musikalsk legestue og nogle gange rammer det ind i hans 2 timers lur, er det synd at vække ham for at tage af sted eller er det okay for ham og så han sover det sidste senere på dagen?
Hvor mange gram skal han ca. tage på nu hvor han er lidt over 5 måneder? Han vejer 8500 lige nu og er 71 cm lang så indtil videre går det stærkt.
Hilsen Linda